Budi grundades 2020 med en tydlig idé – att revolutionera processen för företagare i behov av att frigöra kapital bundet i maskiner och inventarier som inte används och att göra allt mer hållbart. Att bygga en plattform där säljare och köpare kan mötas och göra affärer i en smidig, transparent och rättvis process. Genom att digitalisera hela processen så har vi gjort det möjligt för både köpare och säljare att spara tid, energi och pengar.
Idag är vi ett av Sveriges snabbast växande greentechföretag och vi har bidragit till att maskiner, fordon och inventarier för hundratals miljoner fått en förlängd livscykel - och i samma process frigjort kapital för hundratals miljoner kronor för våra säljare.
Därför har vi satt en konkret och offensiv målbild för hela vår verksamhet:
Det ska vara lika enkelt, smidigt och tryggt att köpa begagnad produkt som en ny.
Budi har snabbt vuxit och blivit en rikstäckande aktör. Huvudkontoret ligger i Bromma utanför Stockholm, men Budi har idag auktionsmäklare, servicecenter och uppställningsplatser runt om i hela vårt land. Våra servicecenter och samarbetspartners runt om i landet möjliggör kort inställelsetid var kunden än befinner sig.
Våra auktionsobjekt marknadsförs i över 80 länder på olika plattformar för att nå så många potentiella kunder som möjligt. Alla objekt marknadsförs även på sociala medier och på andra kanaler som säkerställer en stark försäljning.
Att skapa en plattform som ger kund och säljare bästa förutsättningar att förlänga livscykeln för maskiner, fordon och inventarier. Att skapa en kundresa som är lika smidig som att köpa nytt. Primärt inom B2B och B2C.
Hållbar cirkulärekonomi helt enkelt.
Att hjälpa företagare att på ett enkelt sätt omvandla maskiner, lager och utrustning som inte används till pengar på kontot. Att skapa en plattform där kunden antingen i egen regi eller utan egen ansträngning kan frigöra både kapital och utrymme i en smidig och transparent process.
Att kontinuerligt och tydligt fokusera på välgörenhetsauktioner vill vi bidra till att hjälpa människor både lokalt och globalt. Förutom välgörenhetsauktioner har Budi som tydlig vision att 10% av bolagets vinst ska gå till välgörenhet.